پایان نامه رشته مهندسی صنایع : بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

ارزيابي پس از خريد

پس از خريد فراورده يا محصول، مصرف‌کننده آن را با انتظارات و توقعات خويش مقايسه مي‌کند. او ممکن است راضي يا ناراضي باشد (روستا و ديگران، 1376). ارزيابي پس از خريد فرايندي است که طي آن مطلوبيت بدست‌آمده از کالاهاي خريداري شده با سطح انتظار مصرف‌کننده از آن کالا مقايسه مي‌شود. اگر محصول خريداري شده مطابق با انتظارات مصرف‌کننده نباشد، موجب عدم رضايت فرد از محصول مورد نظر مي‌شود، و زماني که محصول خريداري شده مطابق با انتظارات مصرف‌کننده باشد، رضايت مصرف‌کننده جلب مي‌شود. در هر يک از دو حالت فوق، مصرف‌کننده به اطلاعات و دانسته‌هايي که در حافظه‌اش وجود دارد، رجوع مي‌کند. در صورتي‌که رضايت مصرف‌کننده جلب نشده باشد، مصرف‌کننده سعي مي‌کند تا به روش‌هاي زير خود را قانع سازد.

1- توجه به جنبه‌هاي مثبت محصول خريداري شده؛

2- تحريف اطلاعات متناقض؛

3- کاهش سطح توقع خود از محصول خريداري شده ؛

4- تغيير رفتار فردي.

مصرف‌کننده به سه روش نارضايتي خود را اعلام مي‌دارد:

پاسخ‌هاي شفاهي: در اين حالت مصرف‌کنندگان شکايت مي‌کنند ولي شکايت را به کسي يا سازماني نسبت نمي‌دهند.

پاسخ‌هاي خصوصي: در اين حالت مصرف‌کنندگان از دوستان خود به جهت خريد ناموفقي که انجام داده‌اند شکايت مي‌کنند.

پاسخ‌هاي شخص ثالث: در اين حالت مصرف‌کنندگان از مؤسسات و انجمن‌هاي تجاري يا برنامه‌هاي تلويزيوني و از اين قبيل موارد، شکايت مي‌کنند.

 

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها