پایان نامه در مورد : بخش‌بندی مشتریان فروشگاه های زنجیره‌ای

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

ارائه و مقایسه سه مدل دو مرحله‌ای برای بخش‌بندی مشتریان براساس ارزششان با استفاده از ابزارهای داده‌کاوی 

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

کاربرد بخش­بندی در صنایع مختلف

بخش­بندی مشتریان با استفاده از تکنیک­های خوشه­بندی منحصر به یک صنعت خاص نمی‌باشد. به طوری که در صنایع تولیدی و خدماتی در جهان، از بخش­بندی مشتریان برای پشتیبانی تصمیم و تعیین استراتژی‌های مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می­شود.

به عنوان مثال در شرکت ارتباط سیار کره­جنوبی، کیم[1] و همکارانش چارچوبی را برای تجزیه و تحلیل ارزش مشتری و بخش­بندی مشتریان بر اساس ارزش آنها پیشنهاد داده­اند و استراتژی­های مدیریت ارتباط با مشتری را بر اساس ارزش دوره عمر مشتری تعیین نموده‌اند. در این مطالعه موردی که در کره­جنوبی صورت گرفته است، مهم­ترین معیار برای بخش­بندی مشترکان و وفاداری آنها این است که مشترک حق عضویتش را پرداخته است (2006).

بخش­بندی مشتریان در صنعت خرده­فروشی کالا نیز با استفاده از الگوریتم­های مختلفی مانند RFM صورت پذیرفته است. شاخص­هایی که برای بخش‌بندی در این حوزه مدنظر قرار گرفته عبارتند از:

الف: تعداد مشتری

ب: تعداد مبادلات هر مشتری

ج: میانگین اقلام خریداری شده برای هر مشتری

د: میانگین فاصله زمانی خریدها

ح: میانگین قیمت اقلام با قیمت بالا

و: میانگین قیمت اقلام با قیمت متوسط

ز: میانگین قیمت اقلام با قیمت ارزان

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد):

ارائه و مقایسه سه مدل دو مرحله‌ای برای بخش‌بندی مشتریان براساس ارزششان با استفاده از ابزارهای داده‌کاوی

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

ارائه و مقایسه سه مدل دو مرحله‌ای برای بخش‌بندی مشتریان براساس ارزششان با استفاده از ابزارهای داده‌کاوی 

این نوشته در پایان نامه ارشد ارسال و برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.