پایان نامه ارشد مهندسی صنایع : بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

طبقه‌بندي کالاهاي بازار مصرفي

کالاهاي مصرفي[1]، کالاهايي هستند که توسط مصرف‌کنندگان نهايي و براي مصارف شخصي خريداري مي‌شوند. اين دسته از کالاها بر اساس عادات خريد مصرف‌کننده تقسيم‌بندي مي‌شوند. کالاهاي مصرفي خود، شامل کالاهاي راحتي،[2] مقايسه‌اي، اختصاصي[3] و ناخواسته[4] مي‌شوند.

کالاهاي راحتي:  آن دسته از کالاها و خدمات مصرفي هستند که معمولاً با حداقل مقايسه و تلاش مشتري، به طور عادي و سريعاً خريده مي‌شوند. اين گروه از کالاها در سطح گسترده‌اي موجود و داراي قيمت نسبتاً پائيني هستند. کالاهاي راحتي به سه دسته کالاهاي ضروري، محرک و اضطراري تقسيم مي‌شوند. کالاهاي ضروري، کالاهايي هستند که مصرف‌کنندگان، آن‌ها را به طور عادي مي‌خرند. کالاهاي محرک کالاهايي هستند که بدون برنامه‌ريزي قبلي و صرف انرژي براي يافتن آن‌ها، خريداري مي‌شوند و نهايتاً کالاهاي ضروري زماني خريده مي‌شوند که تأمين نياز مربوطه فوريت پيدا کند.

کالاهاي مقايسه‌اي: از جمله کالاهاي مصرفي‌اند که مشتري در فرايند انتخاب و خريد آن‌ها عواملي نظير مناسبت، کيفيت قيمت و شکل را در نظر مي‌گيرد. هنگام خريد اين‌گونه کالاها، مصرف‌کنندگان زمان و کوشش قابل ملاحظه‌اي به جمع‌آوري اطلاعات و انجام مقايسه اختصاص مي‌دهند. اين کالاها به دو دسته متحدالشکل و غيرمتحدالشکل تقسيم مي‌شوند. کالاهاي متحدالشکل از نظر خريدار کالاهايي هستند که از نظر کيفيت مشابه‌اند ولي از نظر قيمت يکسان نيستند.

کالاهاي اختصاصي: کالاهاي اختصاصي نيز از جمله کالاهاي مصرفي هستند که به دليل برخورداري از مشخصات يا هويت تجاري منحصر به فرد، گروه عمده‌اي از خريداران حاضرند براي بدست‌آوردن آن‌ها به طور اختصاصي بکوشند.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها