دانلود پایان نامه رشته مهندسی صنایع : بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

انواع مدل‌هاي رفتاري مصرف‌کننده

مدل‌هاي رفتار مصرف‌کننده به سه گروه اصلي تقسيم‌بندي مي‌شوند. گروه اول مدل‌هاي محتوايي و فرآيندي مي‌باشند. گروه دوم مدل‌هايي هستند که بر عوامل مؤثر بر رفتار مصرف‌کننده تأکيد زيادي دارند و گروه سوم مدل‌هايي هستند که توصيف‌کننده فرآيند پردازش اطلاعات مي‌باشند.

از جمله مدل‌هاي محتوايي و فرآيندي رفتار مصرف‌کننده مي‌توان به مدل استانتون[1]، مدل پالمر[2] و مدل نيکوزيا[3] اشاره کرد. مدل نيکوزيا نشان‌دهنده ارتباط بين مصرف‌کننده و سازمان عرضه‌کننده مي‌باشد که طي آن مشتري از طريق منبع پيام مثل تبليغات و … با سازمان‌ارتباط برقرار مي‌کند. به مدل پالمر مدل چندگانه مصرف‌کننده[4] نيز گويند. اين مدل چارچوبي بر اساس ادراکات مصرف‌کننده در تجزيه و تحليل فرايند خريد است. مدل استانتون نيز توصيف‌کننده فرايند تصميم‌گيري مصرف‌کننده به هنگام خريد يک کالا يا مارک بخصوصي مي‌باشد.

از جمله مدل‌هايي که روي عوامل مؤثر بر رفتار مصرف‌کننده تأکيد دارند مدل اندرسن[5] و مدل کاتلر[6] مي‌باشد. مدل اندرسن نشان‌دهنده بررسي‌هاي مقدماتي در مورد چگونگي تصميم‌گيري مصرف‌کننده در موقع خريد يک کالاي جديد مي‌باشد. اما مهمترين مدل در اين دسته مدل کاتلر مي‌باشد. مدل کاتلر که در شکل 2-1 به تصوير درآمده است يک مدل مبتني بر محرک-پاسخ براي توجيه رفتار مصرف‌کننده است. اين مدل محرک‌هايي که بر ديدگاه‌هاي دروني فرد تاثير مي‌گذارد مورد بررسي قرار مي‌دهد. کاتلر منشاء اين ارزيابي‌هاي دروني را جعبه سياه[7] خريدار نام نهاده است. در اين مدل محرک‌هاي بازاريابي، با تاثير بر جعبه سياه مصرف‌کننده سبب بروز واکنش‌هايي در جهت خريد محصول مي‌شوند.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها