دانلود پایان نامه رشته مهندسی صنایع : ارائه يك مدل براي استقرار رقابتي تسهيلات در بازار با استفاده از خوشه بندي

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

ارائه يك مدل براي استقرار رقابتي تسهيلات در بازار  با استفاده از خوشه بندي

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

مسئله مکان‌یابی رقابتی

مسئله مکان‌یابی چند تسهیلاتی رقابتی از جهات گوناگون به مسئله مکان‌یابی میانه[1] و مرکز[2] شباهت دارد. در مدل­های میانه و مرکز، هدف کمینه کردن هزینه­ها برای مشتریان است. در مسائل مکان‌یابی رقابتی، تسهیلات برای بیشینه­سازی سهم بازار با یکدیگر به رقابت می­پردازند. در مسائل مکان‌یابی مرکز و میانه هیچ تسهیلی از قبل در محیط وجود ندارد و تسهیلات موجود به‌صورت هم‌زمان وارد محیط می­شوند. البته در حالت خاص این‌گونه مسائل[3] می­توان فرض کرد تسهیلاتی از قبل در محیط وجود دارد. در مسائل مکان‌یابی میانه و مرکز فرض شده است که مشتریان خدماتشان را از نزدیک­ترین تسهیل برآورده می­سازند. خواه این تسهیل از قبل موجود و یا جدید باشد. همچنین در بسیاری از مسائل مکان‌یابی رقابتی تسهیلات فرض می­شود مشتری نزدیک­ترین تسهیل را انتخاب کند [3]. اکثر مدل­های مکان‌یابی سنتی که در ابتدای فصل به‌طور خلاصه معرفی شدند، فرض بر این است که مشتریان از نزدیک­ترین تسهیل به خود استفاده می­کنند، فرضی که در بیشتر مطالعات انجام‌شده بر روی مسئله مکان‌یابی رقابتی نیز مورداستفاده قرارگرفته است.

تفاوت اصلی در نظر گرفته‌شده در مدل­های مکان‌یابی رقابتی با مدل­های سنتی مکان‌یابی در این فرض است که انتخاب یک تسهیل توسط مشتریان علاوه بر فاصله بین تسهیل و مشتری به میزان جذابیت[4] آن تسهیل برای مشتری نیز بستگی دارد؛ فرضی که مسئله را به دنیای واقعی نزدیک­تر می­کند.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

ارائه يك مدل براي استقرار رقابتي تسهيلات در بازار  با استفاده از خوشه بندي