دانلود پایان نامه رشته مهندسی صنایع : ارائه يك مدل براي استقرار رقابتي تسهيلات در بازار با استفاده از خوشه بندي

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

ارائه يك مدل براي استقرار رقابتي تسهيلات در بازار  با استفاده از خوشه بندي

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

مسئله مکان‌یابی رقابتی

مسئله مکان‌یابی چند تسهیلاتی رقابتی از جهات گوناگون به مسئله مکان‌یابی میانه[1] و مرکز[2] شباهت دارد. در مدل­های میانه و مرکز، هدف کمینه کردن هزینه­ها برای مشتریان است. در مسائل مکان‌یابی رقابتی، تسهیلات برای بیشینه­سازی سهم بازار با یکدیگر به رقابت می­پردازند. در مسائل مکان‌یابی مرکز و میانه هیچ تسهیلی از قبل در محیط وجود ندارد و تسهیلات موجود به‌صورت هم‌زمان وارد محیط می­شوند. البته در حالت خاص این‌گونه مسائل[3] می­توان فرض کرد تسهیلاتی از قبل در محیط وجود دارد. در مسائل مکان‌یابی میانه و مرکز فرض شده است که مشتریان خدماتشان را از نزدیک­ترین تسهیل برآورده می­سازند. خواه این تسهیل از قبل موجود و یا جدید باشد. همچنین در بسیاری از مسائل مکان‌یابی رقابتی تسهیلات فرض می­شود مشتری نزدیک­ترین تسهیل را انتخاب کند [3]. اکثر مدل­های مکان‌یابی سنتی که در ابتدای فصل به‌طور خلاصه معرفی شدند، فرض بر این است که مشتریان از نزدیک­ترین تسهیل به خود استفاده می­کنند، فرضی که در بیشتر مطالعات انجام‌شده بر روی مسئله مکان‌یابی رقابتی نیز مورداستفاده قرارگرفته است.

تفاوت اصلی در نظر گرفته‌شده در مدل­های مکان‌یابی رقابتی با مدل­های سنتی مکان‌یابی در این فرض است که انتخاب یک تسهیل توسط مشتریان علاوه بر فاصله بین تسهیل و مشتری به میزان جذابیت[4] آن تسهیل برای مشتری نیز بستگی دارد؛ فرضی که مسئله را به دنیای واقعی نزدیک­تر می­کند.

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد):

پایان نامه ارائه يك مدل براي استقرار رقابتي تسهيلات در بازار با استفاده از خوشه بندي

دانلود  رایگان فایل دموی این پایان نامه(فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت pdf):

پایان نامه ارائه يك مدل براي استقرار رقابتي تسهيلات در بازار با استفاده از خوشه بندي

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

ارائه يك مدل براي استقرار رقابتي تسهيلات در بازار  با استفاده از خوشه بندي