دانلود پایان نامه رشته الهیات- فقه و فلسفه : سیر تحول معنای -اراده- از کانت تا نیچه- با تاکید بر فیشته و شوپنها ور

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

 سیر تحول معنای -اراده- از کانت تا نیچه- با تاکید بر فیشته و شوپنها ور 

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

لایب نیتس[1] از عقل گرایان دیگری است  که با عقیده به اصل جهت کافی که در کنار اصل عدم تناقض ، بر این باور است که میان حقایق عقل و حقایق واقع تمایز برقرار است . و علت کامل حقایق ممکن یا واقع فقط بر خداوند به عنوان کمال مطلق ، معلوم است که در یک شهود واحد محیط بر نانتناهی است . او از جوهر فرد به عنوان منادهایی نام می برد که هیچ ارتباطی باهم ندارند و خداوند در یک هماهنگیِ پیشین بنیاد ، هر حادثه ای را بلافاصله بعد از حادثۀ دیگر قرار می دهد . به این نحو ، او ارادۀ الهی را تابع کمال مطلق و خیر اعلی می داند . به این نحو از نظر لایبنیتس ، اعمال انسان از منظر یک ذهن نامتناهی مثل خداوند کاملا ضروری است ، اما این اعمال از منظر ذهن متناهی انسان همچون عمل به حکم عقل عملی اختیاری است .  ( همان ، 360 الی 352 )

بنابراین ، اگرچه خود مختاریِ عقل در کوجیتوی  دکارتی مضمر است ، اما در از طریق عقل گراییِ مطلق ارادۀ انسان همواره در سیطرۀ عقلی نامتناهی و کلی و واحد اسیر است و در این راستا ضرورت بر اعمال انسانی حاکم می گردد .

از سوی دیگر در انگلستان در تجربه گرایان ،  بیکن [2]هدف علم را تسلط بر طبیعت اعلام می دارد و خواهانِ مبارزه با بتانی است که برساختار فکریِ بشر حاکم گشته اند .  هابز[3] با حذف جوهر روحانی جهان را متشکل از ماده می داند و طبیعت انسان را در غرایز حیوانیِ او جستجو می کند به این نحو ، جملۀ معروف انسان گرگ انسان است ، را سرلوحۀ امور سیاسی قرار می دهد و حقوق طبیعی را دوباره بر اساس مواضعه و قرارداد اجتماعی تنظیم می کند . ( در زمینۀ اراده و حقوق در بخش های مختلف به این نکته اشاره شده است )

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

سیر تحول معنای -اراده- از کانت تا نیچه- با تاکید بر فیشته و شوپنها ور