دانلود پایان نامه الهیات- فقه و فلسفه : سیر تحول معنای -اراده- از کانت تا نیچه- با تاکید بر فیشته و شوپنها ور

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

 سیر تحول معنای -اراده- از کانت تا نیچه- با تاکید بر فیشته و شوپنها ور 

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

كانت براي ادعاي خود مبني بر عدم تعين بخشي كردار بوسيله طبيعت سرزنش انسانهاي گنهكار را كافي مي داند . وي بنيان اين سرزنش را در قانون عقل مي داند و مي گويد عقل مي تواند و بايد، كردار انسان را قطع نظر از همة انگيزه ها و شرط ها تنها از روي قوانين خود تعين بخشد.

(( در خرد هيچ گونه حالت پيشين وجود ندارد تا حالت پسين را تعيين كند،….. خرد در همة كنشهاي آدمي در همة اوضاع و احوال زماني حاضر است و يكسان مي ماند، ولي خود در زمان نيست و به يك تعبير….. در رابطه با هر حالت نوين، خرد تعيين كننده است ولي تعيين پذير نيست .))( کانت ، 1362 ، ص 626 )

به اين ترتيب او عليت آزاد ، عقل را فراتر اززمان و مكان مي داند و آنچه براي ما شناختني است تنها معلولهاي اين عليت است كه در عالم پديدار ظاهر مي شود .  در نهايت كانت دوباره متذكر مي شود كه مقصودش هرگز اين نبوده كه هستي واقعي آزادي را به عنوان يك توانايي علت نمودها اثبات كند همچنين او حتي نخواسته امكان آزادي را اثبات كند. بلكه تنها خواسته بگويد فرض آزادي به عنوان ایده ناب خرد كه پديد آورندة يك سري از شرايط در جهان پديداري است ، فرضي متناقض به ذات نيست و مغالطه عقل محض نشان مي دهد كه اين فرض نه تنها متناقض به ذات نيست بلكه فرضي ضروري براي عقل محض است . به اين معنا ((آزادي فقط مفهوم خود انگيختگي مطلق كنش را ، چونان بنياد واقعي مسئوليت پذيري اخلاقي كنش ، تشكيل مي دهد))(همان ، 538 )

در نتیجه نوع اخير عليت ، كه تنها صورت معقولي بيش نيست همان صورت معقول اختيار است كه ((به عقيده كانت ، براي توجيه و تبيين تجربة مربوط به تكليف اخلاقي ، ضروري است ))(کورنر ، 1380 ، ص 261 )

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

سیر تحول معنای -اراده- از کانت تا نیچه- با تاکید بر فیشته و شوپنها ور