دانلود پایان نامه ارشد مهندسی صنایع : بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

معرفي رفتار مصرف‌کننده

سازمان ها بدون آگاهي از چگونگي رفتار مصرف کننده[1] و درك صحيح از آن، امکان اتخاذ اقدام مناسب جهت تأمين نيازها و خواسته مصرف کننده را نخواهند داشت. (هاوکينز و کاني[2]، 2010) بنگاه‌هاي بازرگاني جهت انتخاب بازارهاي هدف نيازمند اطلاعاتي درخصوص الگوهاي مصرف رايج در آن بازارها هستند. به عبارت ديگر، امروزه امروزه مصرف به يکي از اساسي ترين مفاهيم جامعه مدرن تبديل شده است، به گونه اي که مي توان آن را پديده اي اجتماعي تلقي نمود که نيازهاي چندگانه افراد را برآورده مي سازد. (رنجبريان و همکاران، 1390 : 156)

تصور عمومي بر اين است که رفتار مصرف­کننده چگونگي خريد کالاها و خدمات توسط افراد مي‌باشد، اما در واقع رفتار مصرف کننده چيزي بيشتر از خريد کالاها و خدمات توسط افراد است. رفتار مصرف کننده را به طور کلي چنين تعريف مي‌نمايند: تصميم نهايي مصرف کننده با توجه به اکتساب، مصرف و خلاص شدن از کالاها،خدمات،زمان و نظرات بخشهاي مختلف تصميم گيري در يک دوره زماني مي‌باشد. (هاشمي، 1389 : 12)

رفتار مصرف‌کننده شامل دانش و احساساتي که افراد تجربه مي‌کنند و اقداماتي که آن‌ها در فرآيند مصرف انجام مي‌دهند، مي‌شود. همچنين شامل اجزايي از محيط است که بر اين دانش، احساسات و رفتار تأثير مي‌گذارد. همچنين که در تعريف فوق آمده است، رفتار مصرف‌کننده پوياست، زيرا، دانش، افکار و احساسات و رفتار مصرف‌کننده به طور مجزا، گروه‌هاي مصرف‌کنندة مورد هدف و جامعه در کل، دائماً در حال تغيير مي‌باشند. ماهيت پوياي رفتار مصرف‌کننده توسعه استراتژي‌هاي بازاريابي را مشکل مي‌سازد. از رفتار مصرف کننده تعاريف گوناگون ديگري نيز ارائه شده است. براي نمونه انجمن بازاريابي آمريکا[3] رفتار مصرف‌کننده را اين‌گونه تعريف مي‌کند «تعامل پوياي نفوذ و شناخت، رفتار و محيط به طريقي که انسان‌ها در زندگيشان مبادله مي‌کنند».

 

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها