دانلود پایان نامه ارشد :رابطه بین کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی

 سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی، تبیین تأثیر اعتماد و در نظر داشتن تبلیغات اینترنتی

قسمتی از متن پایان نامه :

محمدیان (1385) محدودیت­های تبلیغات اینترنتی را چنین بازگو می­نماید:

  • مشخصات و ویژگی­های مخاطبان: اکثر کاربران اینترنت به محصولات و تکنولوژی مربوط به رایانه علاقه‌مند هستند و از اینرو اکثر تبلیغات شبکه برای محصولات مرتبط با رایانه می باشد. تنها 14 درصد تبلیغات برای سایر محصولات مصرفی و کمتر از 10 درصد آن برای اتومبیل، مسافرت و خدمات مالی می باشد. به علاوه غالب کاربران اینترنت در گروه سنی خاصی قرار دارند که این امر موجب کاهش مخاطبین این نوع از تبلیغات می گردد.
  • ازدحام[1]: با زیاد شدن تعداد آگهی‌های تبلیغاتی، احتمال مورد توجه قرار گرفتن آگهی‌ها به شدت کاهش می‌یابد.
  • فقدان کنترل‌های لازم در مورد محتوای تبلیغات اینترنتی: یکی از محدودیت­های تبلیغات اینترنتی، فقدان کنترل‌های لازم می‌باشد. مرکز آموزشی ارتباطات رسانه‌ای آمریکا، اینترنت را شبکه فریب نامیده می باشد زیرا که بعضی از تبلیغ‌کنندگان با هدف قرار دادن کودکان با پیام­های تبلیغاتی زیرکانه، کوشش در فریب آنان دارند.

 

  • انواع روش­های تبلیغات اینترنتی

حنفی زاده و بهبودی (1388) در مورد انواع روش­های تبلیغات اینترنتی بحث می­نمایند، آنها بیش از 20 نوع از روش­های متداول تبلیغ اینترنتی را نام برده و در مورد آنها به صورت کامل تبیین می­دهند، عمده روش­های نام برده شده عبارتند از:

  • بنرها: متداول­ترین روش تبلیغات اینترنتی، بنرها هستند. بنر یک صفحه گرافیکی به عرض 2/1 سانتی متر تا 5/2 سانتی متر و طول 5/12 تا 5/15سانتی متر می­باشد، که با مقیاس پیکسل مورد ارزیابی و محاسبه قرار می­گیرد. یک بنر معمولا حاوی نام شرکت، نام محصول و یک پیام کوتاه از طرف تبلیغ کننده برای مشتری بالقوه می باشد. هدف بنر، ترغیب بازدید کننده برای کلیک کردن روی تبلیغ می باشد تا به این وسیله بازدید کننده را به وب سایت اصلی منتقل نماید.
  • پاپ آپ و پاپ آندر[2]: یکی از مشهورترین اشکال تبلیغات اینترنتی پاپ آپ­ها هستند. پاپ آپ­ها که بعضا از آنها به عنوان پاشنده تبلیغ[3] یاد می­گردد، نوعی از تبلیغات اینترنتی هستند که به گونه خودکار در پنجره جدید بر روی مرورگر ظاهر می­شوند. این گونه از تبلیغات در جلوی صفحه­ی باز شده وب قرار می­گیرند و خود را نمایش می­دهند. پاپ آندرها در زیر صفحه باز شده قرار دارند و به محض بسته شدن صفحه جاری نمایان می­گردند.
  • تبلیغات بر روی ایمیل[4]: قبل از ظهور صفحات وب در اینترنت، ایمیل به عنوان شکل نوینی از ارتباطات مطرح شده بود و به همین جهت طرفداران بسیاری برای خود یافته بود. تبلیغات بر روی ایمیل­ها تبلیغات تجاری را دربرمی­گیرد که در آنها بازاریابان و بازرگانان اطلاعات مربوط به محصول یا خدمت خود را به آی دی آدرس ایمیل­های مشتریان بالقوه خود می فرستند. پیام فرستاده شده بر روی ایمیل افراد می­تواند حاوی تصویر، انیمیشن و کلیپ­های تصویری باشد که مشتری در صورت علاقه­مندی به محصول یا خدمت جهت خرید یا کسب اطلاعات بیشتر بر روی آن کلیک کند.

[1]. Clutter

[2]. Pop-up & pop-under

[3]. Ads spawning

[4]. E-mail advertising

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  1. بین توجه تبلیغات و اعتماد تبلیغات چه ارتباط­ای هست؟
  2. بین اعتماد تبلیغات و کلیک تبلیغات چه ارتباط­ای هست؟
  3. بین توجه تبلیغات و کلیک تبلیغات چه ارتباط­ای هست؟
  4. بین کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی چه ارتباط­ای هست؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی، تبیین تأثیر اعتماد و در نظر داشتن تبلیغات اینترنتی  با فرمت ورد