مقاله فارسی رایگان بررسی رابطه بین کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی-پایان نامه ارشد

 سایت دانلود پایان نامه های رشته مدیریت

عنوان کامل پایان نامه :

 پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی، تبیین تأثیر اعتماد و در نظر داشتن تبلیغات اینترنتی

قسمتی از متن پایان نامه :

  • اثربخشی تبلیغات

ارزیابی اثربخشی تبلیغات مشخص می­کند، تبلیغی که ما بودجه جهت آن صرف کرده­ایم تا چه حد ما را به اهدافی که تعیین کرده بودیم رسانده می باشد. آیا برنامه تبلیغاتی توانسته می باشد اهداف ارتباطی را تحقق بخشد آیا به نتایجی که می­خواستیم رسیده­ایم؟ آیا تبلیغات در جهت هدف حرکت کرده می باشد؟ برنامه تبلیغاتی بایستی مرتب آثار ارتباطی و نتایج فروش تبلیغات انجام شده را مورد ارزیابی قرار دهد و ببیند آیا اساساٌ تبلیغ توانسته می باشد با مخاطب ارتباط مستقر کند یا خیر. ارزیابی اثربخشی تبلیغات، همانند یک بازخور اقدام می­کند که به ما گوشزد می­کند تبلیغات ما دارای چه ضعف­ها و قوت­هایی می باشد و ما با بهره گیری از این روش بازخور، به نارسایی­های تبلیغ خود پی می­بریم (جونز[1]، 1986).

پورکریمی (1381) اظهار می­دارد، تبلیغی اثربخش می باشد که بتواند توجه مخاطب را جلب کرده، تاثیری خاطره­انگیز داشته باشد،کنش خرید مخاطبان را تحریک نموده و دریافت حسی مخاطبان را بیدار نماید.

کاتلر، ارزیابی اندازه تأثیرگذاری تبلیغات را در دو دسته اندازه­گیری آثار ارتباطی و اندازه­گیری نتایج فروش تبلیغات قرار داده می باشد. در متون ارتباطات تبلیغاتی، تبلیغات، ورودی یا محرک محسوب شده می باشد (حمیدی زاده و همکاران، 1390). می­توان ورودی­ها و خروجی­های تبلیغات را به راحتی اندازه­گیری نمود، اما اندازه­گیری فرآیندها، یعنی آن چیز که که در ذهن مشتریان اتفاق می­افتد، بسیار مشکل و همراه با خطاهای فراوان می باشد.

  • اندازه­گیری ورودی­ها

تبلیغات، یک ورودی کلیدی برای سیستم بازاریابی می باشد .تبلیغات در حقیقت نیرویی می باشد که سازمان­ها در کنار نیروهای دیگر از قبیل قیمت[2]، ارتقای فروش[3]، توزیع[4] و یا کیفیت محصول به مقصود ترغیب مشتریان برای خرید کالاها و خدمتشان از آن بهره گیری می­کنند (حمیدی زاده و همکاران، 1390).

  • اندازه­گیری خروجی­ها

خروجی، تغییر رفتاری یک مصرف­کننده و یا تغییر بازار مطلوب یک تبلیغ­کننده می باشد. برای مثال، خرید آزمایشی مصرف­کننده از یک نام تجاری و یا مقدار فروش یک شرکت، از خروجی­های تبلیغ محسوب می­شوند. تعداد زیادی از شاخص­ها برای ارزیابی رفتاری تبلیغ وجود دارند. این شاخص­ها را می­توان در چهار گروه طبقه­بندی نمود: انتخاب نام تجاری، شدت خرید، خروجی­های بازار و متغیرهای حسابداری بنگاه.   انتخاب نام تجاری و شدت خرید، نسبتا متغیرهای مجزایی (قابل تشخیص از لحاظ اثر تبلیغ) هستند (تلیس جرارد[5]، 2004).

[1]. Jones

[2]. Price

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[3]. Promotion

[4]. Distribution

[5]. Tellis Gerared

سوالات یا اهداف این پایان نامه :

  1. بین توجه تبلیغات و اعتماد تبلیغات چه ارتباط­ای هست؟
  2. بین اعتماد تبلیغات و کلیک تبلیغات چه ارتباط­ای هست؟
  3. بین توجه تبلیغات و کلیک تبلیغات چه ارتباط­ای هست؟
  4. بین کلیک تبلیغات و خرید اینترنتی چه ارتباط­ای هست؟

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : پاسخ رفتاری کاربران به تبلیغات اینترنتی، تبیین تأثیر اعتماد و در نظر داشتن تبلیغات اینترنتی  با فرمت ورد