بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها – پایان نامه مهندسی صنایع

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

معرفي مفهوم بسته‌بندي

بسته‌بندي محصول عبارت است از هرگونه ظرف يا بسته‌اي که محصول در آن براي فروش به بازار عرضه مي‌شود يا به‌وسيله آن اطلاعات لازم در مورد محصول به مصرف‌کنندگان منتقل مي‌شود. (روستا و همکاران، 1388 : 216) بسته‌بندي به‌عنوان يك سيستم هماهنگ توصيف مي‌شود كه هدف از آن، آماده‌سازي كالا جهت حمل و نقل، توزيع، انبار كردن، فروش و مصرف است. (والتر، 1384 : 17)

بسته‌بندي از طرفي عبارت از هنر، علم و تكنولوژي به‌جهت آماده‌سازي كالاها براي حمل و نقل و فروش و از طرفي، وسيله‌اي جهت اطمينان از سلامت محصول در تحويل به آخرين مصرف‌كننده در بهترين شرايط با كمترين هزينه متوسط است. (محبي، 1389 : 17)

قدمت بسته‌بندي به چند هزار سال قبل و به دوران باستان بازمي‌گردد. چيني‌ها از موفق‌ترين اقوام در بسته‌بندي کالاهاي مصرفي مانند شيشه‌ها، آينه‌ها، پودرها و ديگر اقلام با ارزش بودند. بسته‌هاي چوبي حاوي محصولات چيني گاهي اوقات در اروپا ارزشي بيش از مظروف خود مي‌يافته است. در قرون شانزدهم و هفدهم، همگام با آغاز تحوّل در شيوه توليد در اروپا و با وجود ارتباط تجاري بين قاره جديد (آمريکا) و کشورهاي موفق آن دوره، مانند اسپانيا، هلند، انگليس و پرو، همچنين با کاربرد نيروي ماشين بخار به‌جاي نيروي انسان (پس از انقلاب صنعتي) و بالاخره به‌دنبال تقاضاهاي مهاجران اروپايي مقيم آمريکا، تحوّلات و تغييرات شگرفي در نوع بسته‌بندي کالاها ايجاد شده و بسته‌بندي‌هاي ترانزيت اهميت يافتند.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها