بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها – پایان نامه رشته مهندسی صنایع

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

عوامل فرهنگي، اجتماعي و گروهي

افکار، اعمال و باورهاي ما، عمدتاً تحت تأثير عوامل و نيروهاي فرهنگي – اجتماعي و گروهي تعيين مي‌شود. فرايند تصميم‌گيري خريد نيز از اين عوامل تأثير مي‌پذيرد. از جمله عوامل فرهنگي و اجتماعي مي‌توان به موارد اشاره کرد.

– فرهنگ[1]: مقوله فرهنگ بسيار گسترده وپيچيده بوده به طوري كه ارائه يك تعريف ساده ومختصر براي آن بسيار مشكل است .گروهي فرهنگ را  مجموعه‌اي از نمادها، نهادها و روش‌ها در يک جامعه که از نسلي به نسل ديگر منتقل مي‌شود و رفتار انسان‌ها را تعيين و تنظيم مي‌کند، تعريف كرده اند. اين نمادها ممکن است ناملموس (مثل نگرش ها، باورها ارزش‌ها و زبان) يا ملموس (مانند ابزار، مسکن، محصولات و کارهاي هنري) باشد. فرهنگ در واقع شيوه زندگي خاصي است كه هر گروه بر اساس علائق ، احساسات ، آموخته‌ها و تفكرات خود ابداع نموده ونسل به نسل منتقل مي‌شود. فرهنگ از اجزاي مختلفي تشكيل شده است . اين اجزا عبارتند از:فرهنگ مادي،زبان، مذهب، عادات، تعليم وتربيت و هنر (حسيني ، 1383).

– طبقه اجتماعي[2]:  طبقه‌بندي اجتماعي عبارت است از رده‌بندي‌هايي که در درون يک اجتماع بر اساس تفاوت اعضاي آن جامعه صورت مي‌گيرد. عوامل تعيين‌کننده طبقات، در جوامع مختلف يکسان نيست. عواملي مانند ثروت، درآمد، تحصيلات، مدرک و وابستگي‌هاي فاميلي و محلي نمونه‌هايي از عواملي هستند که طبقات را تعيين مي‌کنند. اين طبقه‌بندي‌ها در طي زمان تغيير مي‌کنند (روستا و ديگران، 1376) کلمن[3]  چهار طبقه اجتماعي را معرفي مي‌کند. اين چهار طبقه اجتماعي عبارتند از: طبقه بالا، طبقه متوسط، طبقه کارگري و طبقة پائين. طبقات اجتماعي براي بررسي فرايندي که از طريق آن مصرف‌کنندگان ارزش‌ها، باورها و الگوهاي رفتاريشان را توسعه و بهبود مي‌بخشند، بسيار مفيد و ارزشمند است. چهار طبقه اجتماعي که در بالا نام برده شد، مي‌تواند به عنوان يک خرده فرهنگ بزرگ تلقي شود. زيرا اعضاي آن‌ها در بسياري از رفتارها و معاني فرهنگي مشترک هستند. (پيتر و اولسون، 2009)

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها