بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها – پایان نامه ارشد رشته مهندسی صنایع

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

مقدمه

امروزه از سوي صاحبنظران بازاريابي، بسته‌بندي[1] به عنوان ابزاري استراتژيک جهت افزايش رقابت‌پذيري محصولات مورد تائيد قرار گرفته است. (فيروزيان و همکاران، 1388 : 47) تفاوت بين ادراک مصرف کنندگان و توليدکنندگان در رابطه با ارزش محصولات، فاکتور مهمي در تعيين موفقيت يا شکست يک محصول است. بنابراين ادغام نظريات مصرف‌کنندگان در زنجيره ارزش‌گذاري[2] براي محصول، فاکتور بسيار مهمي در کسب مزيت رقابتي[3] است. يکي از موضوعاتي که در تعيين ارزش‌گذاري محصولات اغلب ناديده گرفته مي‌شود نظر مصرف‌کنندگان راجع به بسته‌بندي است. ارزش افزوده به محصول از طريق بسته‌بندي در بسياري موارد با نظرات متفاوت زيادي روبرو است اما درباره اهميت بکارگيري بسته‌بندي براي خلق ارزش افزوده محصول اجماع نظر وجود دارد. (تاپيان و بالات[4]، 2011 : 447)

از سوي ديگر رفتار مصرف کننده طي دهه‌هاي اخير يکي از مهمترين موضوعات مورد توجه محققان بازاريابي بوده است. گوناگوني و تنوع رفتار مصرف کننده به دليل گوناگوني در عوامل اثر گذار بر رفتار فرد و انگيزه فرد براي خريد مي‌باشد. امروزه مصرف کننده به عنوان کليد اصلي موفقيت يا عدم موفقيت يک شرکت محسوب مي‌شود. لذا درک رفتار مصرف کننده از اهميت زيادي برخوردار است. تصميم خريد مصرف کننده مي‌تواند تحت تأثير عوامل مختلفي که يا دروني ويا بيروني هستند، قرار گيرد. بسته‌بندي محصول يکي از اين عناصر تاثيرگذار در تعيين رفتار خريد مصرف‌کنندگان است.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها