بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها – دانلود پایان نامه ارشد رشته مهندسی صنایع

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

بيان مساله

مشتري و جلب رضايتمندي او از موضوعات اساسي است که در دنياي رقابتي حاضر مي‌تواند موجب ترقي يک سازمان گردد. اهميت مشتري و رضايت او چيزي است که به رقابت در سطح جهاني بر مي­گردد. در اين راستا توجه به اينکه چه مواردي مي‌تواند در افزايش رضايتمندي مشتريان به صورت دقيق­تر و کامل­تر مؤثر باشد، ضروري و حائز اهميت است.

متاسفانه علي رغم اهميت موضوع بسته‌بندي و نقش تأثير گذار آن در افزايش رقابت پذيري محصولات در بازارهاي رقابتي، آمارهاي موجود در ايران حاکي از بي توجهي شرکت‌هاي داخلي به مبحث بسته‌بندي کالاها مي‌باشد. اگرچه مطالعات انجام گرفته حاکي از سير صعودي تفکر بازاريابي در زمينه تحقيقات بسته‌بندي بوده است، اما همچنان شکاف بارزي در بررسي رابطه استراتژي‌هاي رقابتي و بسته‌بندي کالاها را نمايان مي‌سازد. بدون شک شناسايي اين روابط و بررسي نقش مؤلفه‌هاي مختلف بسته‌بندي در رفتار مصرف کننده خواهد توانست نقاط قوت و ضعف شرکت‌ها را در جهت ورود به بازارهاي رقابتي شناسايي نموده و با ارائه راهکارهاي مناسب، ارتقا سطح عملکرد آنان را ممکن سازد.

از سوي ديگر رفتار مصرف کننده طي دهه‌هاي اخير يکي از مهمترين موضوعات مورد توجه محققان بازاريابي بوده است.گوناگوني و تنوع رفتار مصرف کننده به دليل گوناگوني در عوامل أثر گذار بر رفتار فرد وانگيزه فرد براي خريد مي‌باشد. وجود گروه‌هاي متفاوت مصرف کننده براي بازارهاي يک محصول بيانگر تفاوت‌ها ي گسترده است.  

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

بررسی رابطه استراتژی‌های رقابتی و بسته‌بندی کالاها