ارائه یک مدل شکل گیری تیم توسعه محصول جدید با سازگاری شبکه ای نیروی انسانی – پایان نامه ارشد رشته مهندسی صنایع

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

ارائه یک مدل شکل گیری تیم توسعه محصول جدید با سازگاری شبکه ای نیروی انسانی

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

مقدمه

در دنياي رقابتي كسب و كار امروز، فرايندهاي توسعه محصول سرعت يافته‌ و ارائه سريع‌تر محصولات به بازار يكي از معيارهاي‌هاي موفقيت در كسب­وكار است. توسعه محصول جديد، اجراي يكي از استراتژي‌هايي است كه از طريق آن يك شركت تلاش مي‌كند ميزان فروش و سهم بازار خود را افزايش دهد. اين كار از طريق بهبودبخشيدن يا اصلاح محصولات و خدمات كنوني يا ارائه محصولات جديد انجام مي‌شود.

اولين گام در نوآوري محصول، تشکيل تيمي براي نوآوري محصول مي باشد. تیم مذکور وظيفه توسعه و نوآوري محصول جديد را برعهده خواهد داشت. تيم تشكيل شده، بايد متشکل از افرادي با وظايف، دانش­ها و توانايي­هاي متنوع باشد. به­کارگيري تيم­هاي چندوظيفه­اي مستقيماً به اثربخشي کلي نوآوري محصول کمک مي­کند. هم­چنين تيم­هاي منعطف با وظايف متقاطع، در توسعه فعاليت­هاي جديد موفق­تر هستند چون داراي ترکيب دانشي جديد بوده و به سازمان­ها قابليت­هاي جديدي عرضه مي­کنند. اين تيم­ها توانايي حل مسأله را در هنگام بروز مشکل و موانع سر راه اجرا، افزايش مي­دهند.

با توجه به آن­چه گفته شد، افراد زیادی در سالیان مختلف به مدلسازی مسأله شکل­گیری تیم پرداخته­اند. در این فصل ابتدا مروری بر مطالعات انجام­شده در زمینه تیم­های کاری و چگونگی تخصیص بهینه نیروی انسانی خواهیم داشت. سپس با توجه به محتوای پژوهش پیش­رو به شرح مفاهیمی از جمله توسعه محصول جدید، منطق فازی، آزمون شخصیتی MBTI  و مبانی رفتار گروه وتیم می­چردازیم. پس از آن با توجه به مدل ریاضی مسأله، مطالبی پیرامون بهینه­سازی چندهدفه ارائه خواهد شد.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

ارائه یک مدل شکل گیری تیم توسعه محصول جدید با سازگاری شبکه ای نیروی انسانی