ارائه يك مدل براي استقرار رقابتي تسهيلات در بازار با استفاده از خوشه بندي – پایان نامه رشته مهندسی صنایع

دانلود پایان نامه

عنوان پایان نامه :

ارائه يك مدل براي استقرار رقابتي تسهيلات در بازار  با استفاده از خوشه بندي

یک صفحه از متن پایان نامه فقط برای نمونه :

مدل MCI

ناکانیشی و کوپر مدل خود را بر اساس مدل هاف بنا نهادند. مدل  با در نظر گرفتن عوامل گوناگون تأثیرگذار بر روی میزان جذابیت، مدل اولیه هاف را به‌صورت زیر توسعه داده است:

که در آن Pij احتمال انتخاب مکان j توسط مشتری i، ، امین ویژگی مکان j برای مشتری i،  مجموع کل مطلوبیت مکان  برای مشتری i و  مجموع کل جذابیت تسهیلات موجود در محیط برای مشتری  است.

آچابال و دیگران با توجه به کارایی بالاتر و نزدیکی به واقعیت مدل برای اولین بار با استفاده از این مدل مسئله مکان‌یابی رقابتی را مدل و حل کردند. در این مطالعه مکان بهینه چند تسهیلاتی در یک محیط گسسته برای تعدادی تسهیل جدید در محیطی که از قبل تعدادی تسهیل وجود دارند، پرداخته‌شده است [9].

درزنر و درزنر به بررسی مکان‌یابی رقابتی چند تسهیلاتی پرداخته­اند. آن‌ها در مقاله خود پنج روش ابتکاری پیشنهاد کرده و پس از انجام محاسبات گسترده، یک روش ابتکاری دومرحله‌ای برای مکان‌یابی تسهیلات در بازار ارائه کرده­اند [3].

درزنر و درزنر [10] دو مدل جداگانه را برای مسئله مکان‌یابی رقابتی خود در نظر گرفتند. در هر دو مدل سعی بر تعیین مکان بهینه برای تسهیل است. هدف در مدل اول کمینه‌سازی میزان مسافت طی شده توسط مشتریان است که حالت خاصی از مسائل مکان‌یابی میانه را به وجود می­آورد. برخلاف مدل اول که توجه خود را به مشتریان معطوف می­کند، تابع هدف مدل دوم به تسهیلات اختصاص داده‌شده است. در مدل دوم هدف ایجاد تعادل در بین ارائه خدمات توسط تسهیلات به‌گونه‌ای است که میزان انحراف تقاضاهای پوشش داده‌شده توسط تسهیلات کمینه شود. همچنین نویسندگان در ادامه بررسی خود این دو هدف را به‌صورت یک مدل چندهدفه با یکدیگر ادغام کرده و مورد مطالعه قرار می­دهند.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

 دانلود از لینک زیر

 لینک متن کامل پایان نامه رشته مهندسی صنایع با عنوان 

ارائه يك مدل براي استقرار رقابتي تسهيلات در بازار  با استفاده از خوشه بندي